Pagini

Cum scapam de hotii de buzunare?

5 mar. 2013 | 5 comentarii

Azi am vazut un hot de buzunare in metrou.

La inceput am remarcat personajul pe scara rulanta - urla dupa cineva si parea iritat (ceea ce deja scadea mult sansele de a fi un localnic belgian). Deja in mintea mea incepuse sa incolteasca intrebarea: "Oare nenea asta nu o fi roman?"
Apoi, in timp ce stateam in picioare in vagon am remarcat iar individul, era pe la mijlocul vagonului cu ochii pe rotile, in cautare de prada. Era impreuna cu o tipa - partenera de echipa - care ba se facea ca mangaia un ecran de smartphone alb, ba isi rotea ochii de jur imprejur in cautarea victimei perfecte. 
La un moment dat il vad pe individ lipindu-se-se de un scaun, bine mascat de individa. Nu stiu daca buzunarea pe cineva sau nu, cert e ca aveam asa un impuls sa ma duc si sa atentionez persoanele din zona. Nu am facut-o, de teama :| Si probabil ca-s multi care vad, dar nu zic nimic. Uneori cand zici, ti-o iei mai rau.

Echipa de hoti a coborat la urmatoarea statie si s-a amestecat in marea de oameni ce dadeau buzna sa urce pe scara rulanta. Nu stiu ce s-a intamplat mai departe, dar probabil ca si-au gasit o victima in dimineata aceasta. 

Am ramas cu un gust amar, desi azi am avut doar rol de privitor. Nu se stie cand o sa fiu si eu victima. 

Pana am ajuns la serviciu, mi-am agitat neuronii si am tot incercat sa gasesc un raspuns la intrebarea "ce sa facem sa scapam de astia???"
  • Sa apelam la politie?
    Politia pare sa fie depasita sau poate e doar ignoranta. Cert e ca hotii de buzunare inca vietuiesc
  • Sa intervenim atunci cand vedem fapta in actiune?Spiritul civic a cam murit - fie din teama, fie din indiferenta. Hotul nu are aceeasi constiinta ca omul cinstit, asa ca sunt sanse mari sa fie violent la nevoie.
Momentan, singura solutie e sa ne pazim bunurile cat mai bine, dar asta nu inseamna ca scapam de hoti, ci doar ca ne aparam de ei. Sa stai cu grija de a nu fi furat de fiecare data cand esti intr-un spatiu public, inseamna o grija in plus ce ridica nivelul de stress din viata de zi cu zi.


Totusi, sa va zic ce idee mi-a mai venit in cap azi:

Ce-ar fi daca am pune pe ziduri (la figurat) afise cu hotii ? Sa le facem "reclama" hotilor pe care ii putem  surprinde cu o camera foto/video. 
In ziua de azi majoritatea dispune de un telefon cu camera foto/video. Zic eu ca s-ar putea face discret o poza in metrou, in autobuz, in tramvai sau in oricare alt spatiu public.
Pozat si apoi dat sfoara in tara: pe internet, la metrou, in tramvai, pe panourile publicitare din oras, etc. Ca sa stie toata lumea de cine sa se fereasca.

Ce ziceti? E viabila ideea mea? 





5 comentarii:

  1. pozat e o varianta, a 2a mici rezumate cu tehnicile remarcate, pt preventie ( atentie la buzunare, folositi buzunarele cu fermuar pt a va pazi), a 3a cu nr de tel. al politiei de metrou in caz ca prindem faptasul, etc/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anunturi pe la metrou am mai vazut, dar se pare ca nu-s suficient de agresive atata timp cat hoti inca mai exista.

      Nu inteleg exact la ce te referi cu a 3a varianta - sa fie afisat numarul de telefon al politiei peste tot sau sa dam noi telefon? Eu chiar ma gandeam cum ar fi sa dau telefon la politie, dar apoi m-am gandit ca pana dau eu telefon, dispare individul din tren. Iar pana se misca politia... (eu am vazut o bataie pe peron la care nu a venit niciun agent de politie)

      Eu ma gandeam ca daca poza infractorului ar fi vizibila peste tot (si prin oras, si pe internet), atunci atentia oamenilor ar fi captata mai rapid, plus ca poate ala nici n-ar mai indrazni sa iasa din casa daca se stie aratat cu degetul.

      Ștergere
    2. sa fie afisat, si lumea sa il gaseasca atunci cand are nevoie, si sa sune imediat.
      Eu am prins tren oprit in statie cu usile inchise. Conductorul a zis sa asteptam2 minute. In 30 sec. pe scari a ajuns politia alergand, politia metroului, au deshis usile si au "extras" (cred ca asta e cel mai bun cuvant pt luat cu forta) un personaj.
      Trenul a plecat mai departe.
      pt asta trebuie comunicare intre politia metroului,politia capitalei, personalul din metrou.

      Asta cu poza e buna si nu, poate starnii ura, frici, panica, etc - o atmosfera specific bucuresteana, care pe mine m-a afectat. Pana la urma, cazul asta trebuie lasat spre rezolvare si in grija celor in masura.

      pe de alta parte, e o problema destul de mare cu infractionalitatea in Bruxelles, pt ca puscariile sunt realmente pline.

      Ștergere
    3. Asa-i. Impanzirea zonelor cu potential mai mare de infractionalitate cu afise cu moacele infractorilor ar genera panica, frica si alte sentimente negative - poate rezolvi o problema, dar cu siguranta generezi altele.
      Ma voi gandi la o altceva, desi nu e prea usor.

      Cat priveste experienta ta, eu tind sa cred ca cineva a tras semnalul de alarma si a anuntat infractiunea in timp ce metroul era intre statii.

      Ștergere
    4. e interesant daca asta e o solutie buna. Adica apas semnalul, soptesc ca unul fura si e imbracat cu x y z, eu raman incognito, el este pescuit.

      Ștergere